Határtalanul! - 2014 Erdély

A Csete Balázs Általános Iskola blogja a Határtalanul! programhoz kapcsolódóan. HA-13-01-77

Naptár

2014
<<  >>
jan feb már ápr
máj jún júl aug
sze okt nov dec

5. nap

2014.06.05. - hiúz komment

Reggel nagyon korán kellett kelnünk. A szokásosan finom reggeli után megkaptuk az úti csomagjainkat és a bőröndökkel a buszhoz indultunk.   Első úti célunk Torockó volt. Megnéztük a Fő utca nevezetes házait és közben meghallgattunk egy kiselőadást a falu…

4. nap

2014.06.04. - hiúz komment

Reggeli után elindultunk a vajdahunyadi várba. Erről is hallottunk kiselőadást. Vajdahunyad nevének eredete arra utal, hogy az erdélyi vajda birtoka volt. A vár elődjét a Hunyadi család (magyar történelem egyik legismertebb és dicsőbb családja) építette. Hunyadi János…

3. nap

2014.06.03. - hiúz komment

Reggeli után elindultunk Nagyenyedre. Körülbelül 1 óra múlva meg is érkeztünk. Erről a városról több kiselőadást halhattunk, amikből megtudtuk, hogy nevét Szent Egyed tiszteletére szentelt első templomáról kapta. Az elnéptelenedett településre IV. Béla szászokat…

2. nap

2014.06.02. - hiúz komment

A nap folyamán először Déva várát tekintettük meg, ahol részleteket olvastunk fel a "Kőműves Kelemen" című balladából és kiselőadás hangzott el a várról. A dévai várba felvonóval mentünk fel. Első látásra nagyon ijesztő volt a felvonó.   A várat éppen…